van de gemeente Gorinchem

Veel gestelde vragen

1. Wie kunnen er meedoen aan de activiteiten?
Antwoord: De activiteiten worden per gemeente georganiseerd. Voorwaarde is dat u woonachtig bent in de gemeente waar de activiteit gehouden wordt. Bij de activiteiten staat vermeld voor welke leeftijdscategorie (groepen) de activiteit bedoeld is.

2. Wat gebeurt er bij te weinig inschrijvingen?
Antwoord: Bij gebrek aan belangstelling voor een bepaalde activiteit kan het zijn dat de activiteit niet doorgaat. Hierover ontvang je per e-mail tijdig bericht van de (sport)aanbieder of gemeente/ organisatie.

3. Wat gebeurt er bij te veel inschrijvingen voor een activiteit?
Antwoord: Op de site kunt u zien hoeveel plaatsen er nog beschikbaar zijn. Inschrijvingen worden door het systeem direct afgehandeld in volgorde van binnenkomst (real-time). Er wordt geen reservelijst opgebouwd. Wanneer er veel belangstelling voor een activiteit is, kan de sportaanbieder er voor kiezen de capaciteit te vergroten, of een extra activiteit aan te bieden. Dat lukt natuurlijk niet altijd. Houd de website dus in de gaten.

4. Hoe weet ik of ik een plek bij de activiteit heb gekregen?
Antwoord: Alle kinderen (en ouders) krijgen direct een bevestiging per e-mail (let op de Spam/ ongewenste berichten box) als ze zich hebben ingeschreven. In die e-mail staat een link. De link moet je bevestigen voordat jouw deelname definitief is en je op de deelnemerslijst staat. Het aantal beschikbare plaatsen staat bij de activiteit vermeld. Wil je controleren bij welke activiteit je je hebt ingeschreven, log dan in en bekijk je gegevens. Bij het blokje 'jouw inschrijvingen' kan je zien voor welke activiteit je je hebt ingeschreven. Staat het verkeerslicht op groen () dan is alles geregeld.

5. Wat kan ik doen als er geen plaats meer is bij een activiteit?
Antwoord: Wanneer je ziet dat een activiteit vol is, kun je je voor aan andere activiteit opgeven. Er staan zoveel verschillende activiteiten op de pagina 'overzicht aanbod' dat er vast en zeker een leuke andere activiteit is die je kunt doen. Soms voegt de (sport)aanbieder een nieuwe activiteit toe. Houd sportpas.nl dus goed in de gaten en tip. Vul op je profielpagina je 'sportwensen' in. Je krijgt dan automatisch een e-mail.

6. Mag ik meedoen aan verschillende activiteiten?
Antwoord: Dat hangt af van de gemeente waar je woont en kun je terugvinden op je profielpagina. Kijk goed of je op de aangegeven data en tijdstippen wel kunt, wanneer je je voor meerdere activiteiten wilt opgeven.

7. Wat moet ik doen wanneer ik plotseling toch niet kan meedoen aan een activiteit?
Antwoord: Het is heel vervelend als dit gebeurt, want de trainers rekenen op jou! Daarom is het héél belangrijk om van tevoren na te denken over de volgende vragen:
- wat wil ik graag doen?
- mag ik van mijn ouders meedoen aan deze activiteit?
- wanneer is de activiteit?
- kan ik wel op de dag/tijd dat de activiteit wordt gehouden?
- waar moet ik naar toe (de activiteit is niet altijd bij jou in de buurt)?

Moet je toch afmelden? Meld je dan af bij de contactpersoon van de activiteit, want dan kan er iemand anders inschrijven. Je kan je inschrijving zelf niet ongedaan maken. Je moet je afwezigheid dus melden bij de contactpersoon of bij de (gemeentelijke) contactpersoon. De contactpersoon van de club vind je door in overzicht aanbod op de naam van de aanbieder te klikken.

8. Mijn kind heeft geen eigen e-mailadres. Kan hij/zij dan niet meedoen?
Antwoord: Uiteraard! Kinderen die geen eigen e-mail adres hebben kunnen gewoon meedoen en gebruiken het e-mail adres van hun ouders. Kies per kind (account) een uniek wachtwoord.

9. Hoeveel kinderen kan ik aanmelden per e-mailadres?
Antwoord: Dit is in principe onbeperkt. Belangrijk is dat er per kind een uniek wachtwoord gekozen wordt. Op deze manier kunnen ouders telkens als (kind1, kind2 of kind3 inloggen) en de accounts beheren.

10. Wie is aansprakelijk?
Antwoord: De organisatie van Sportpas.nl, de gemeente, de deelnemende sportverenigingen en de sportaanbieders aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid voor de eventuele nadelige gevolgen aan sportbeoefening en/of andere activiteiten (zie ook de algemene voorwaarden). Uiteraard zijn aanbieders verplicht om gediplomeerde leiding in te zetten, deugdelijk materiaal te gebruiken etc. alles gericht op een veilige en verantwoorde leeromgeving. Wees voorbereid door goed de bijzonderheden bij de activiteit te lezen. Laat sieraden en waardevolle kleding thuis en fiets (als warming-up) naar de activiteit.

11. Ben ik verplicht lid te worden van de sportclub? 
Antwoord: Nee, deelname aan de activiteiten is vrijblijvend, je komt immers om kennis te maken. Wel wordt van je verwacht dat je ook komt.

12. Moet er materiaal aangeschaft worden?
Antwoord: Nee, bijna alle verenigingen zorgen voor materialen. Uitzonderingen staan aangegeven bij de betreffende activiteiten.

13. Afgelasting
Als de weersomstandigheden slecht zijn of er een andere reden is dat de les niet door kan gaan, dan zal de (sport)aanbieder je dit natuurlijk laten weten. Dit gebeurt meestal per e-mail of telefonisch. Twijfel je? Bel dan even de contactpersoon die bij de activiteit genoemd staat.

14a. Hoe kan ik een account verwijderen?
Antwoord: Indien u geen gebruik wilt maken van de mogelijkheden van Sportpas dan kunt u uw account altijd weer verwijderen. U logt in op uw account, kiest voor (Mijn) profiel en klikt dan op de link achter 'Wil je je account verwijderen? Klik dan hier. Uw accountgegevens worden dan verwijderd uit de database.

14b. Nieuw: inschrijven zonder account
Op een aantal sites is het mogelijk om in te schrijven zonder account. Dit zie je snel genoeg als je klikt op de inschrijven knop bij de activiteit. Je schrijft je dan in door e-mailadres, naam, geslacht, geboortedatum en telefoonnummer in te voeren. Dit gaat sneller maar je mist de voordelen van een eigen account.

15. Wat gebeurt er met mijn gegevens?
Antwoord: Uw gegevens worden op zorgvuldige wijze in overeenstemming met de Wet Bescherming Persoonsgegevens verwerkt en niet gebruikt voor commerciële doeleinden. (Sport)aanbieders ontvangen bijvoorbeeld summier uw gegevens. Accounts en daaraan gekoppelde gegevens worden verwijderd uit de database indien er twee jaar lang niet ingelogd is. Bovendien kunt u altijd uw account zelf verwijderen, door in te loggen en bovenaan uw profielpagina op verwijderen te klikken. Klik hier voor ons Privacy Statement.Periodiek ontvangt u per mail informatie over activiteiten die op de site worden aangeboden. 

16. De website wordt niet goed weergegeven
Antwoord: Sportpas.nl is geoptimaliseerd voor gebruik met de meest recente browsers. Correcte weergave van oudere browsers (met name Internet Explorer versie 9 en ouder) wordt niet gegarandeerd. Gebruikt u een recente browser en wordt de website toch niet goed weergegeven, meldt u dit dan aan helpdesk@sportpas.nl. Vermeld in ieder geval de browser die u gebruikt, en voeg als het kan een schermafbeelding (printscreen) toe.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Staat uw vraag er niet bij?
Voor meer informatie kunt u terecht bij de genoemde contactpersoon namens de gemeente of de (sport)aanbieder.

Voor vragen over de activiteiten kunt u contact opnemen met de sportaanbieder die bij de omschrijving vermeld staat.

Voor technische vragen over deze website kunt u contact opnemen met Erik Holtman van Sportscan
Tel: 0529 760 009, email: helpdesk@sportpas.nl Geeft u wel even aan vanuit welke gemeente u reageert. De helpdesk probeert dezelfde dag te reageren.

<< Vorige pagina